Działalność biura aktuarialnego

Budowanie nowej marki wcale nie jest tak najprostszym misją. Nic zatem dziwnego, że przedsiębiorcy posiadający kapitał są zainteresowani nawet odkupieniem marki, firmy albo spółki od posiadacza. Stąd też coraz częściej wykorzystywane są usług biura aktuarialno-finansowego.

Bardzo popularna jest przede wszystkim tania wycena przedsiębiorstwa. Dzięki wycenie wiemy ile dana firma jest warta i czy opłaca się ją kupić lub sprzedać. Taka wiedza może okazać się na pewno nieoceniona, gdy będziemy chcieli wejść w biznes lub wręcz gdy będziemy chcieli sprzedać firmę. Transakcje kupna i dystrybucji to jednak niejedyne sytuacje, kiedy potrzebna jest wycena marki. Coraz częściej trzeba wykonać wycenę również wtedy, kiedy toczy się postępowanie upadłościowe albo likwidacyjne. Dodatkowo wycena przyda się również w momencie, gdy wspólnicy y w dążą do połączenia lub podziału przedsiębiorstwa. Rozumie się przez to m.in. wydzielenie danej części firmy i delegacja obowiązków firmie zewnętrznej. Nie zapominajmy, że profesjonalna wycena przedsiębiorstwa jest także niezbędna w momencie, gdy prowadzone jest postępowanie cywilnoprawne. Dodajmy, że wycena aktuarialna jest też często potrzebna z powodu ostatnich przeróbek podatkowych w polskim nieomalże podatkowym. Księgowi w wielu firmach mają niemały ból głowy z powodu wprowadzenia tzw. Polskiego Ładu, który zamiast uprościć podatki w Polsce, jeszcze bardziej je skomplikował. Wielu przedsiębiorców musiało z tego powodu zdecydować się na sprzedaż biznesu lub na zaciągnięcie zobowiązań inwestycyjnych na firmę.
Więcej: wycena firmy.